【歌手名稱】:理查.克萊德門 Richard Clayderman.
【專輯名稱】:愛之夢 / 德國民謠風 Ein Traüm Von Liebe / Deutsche Volkslieder
【發行日期】:2025-01-03
【專輯語言】:Instrumental
【檔案大小】:216MB
【音樂格式】:MP3
【音樂品質】:320 KB
【上傳空間】:MEGA
【專輯介紹】:
Richard Clayderman was born in Paris in 1957 and has become one of the most successful pianists of all time. At the age of twelve he was accepted into the prestigious ‘Conservatoire de Paris’, obtaining the first prize in piano at sixteen. During the 1970’s, Richard Clayderman worked as a session musician for many famous French singers but his life changed dramatically upon meeting Olivier Toussaint and Paul de Senneville in October 1976. Paul de Senneville had written a romantic ballad following the birth of his daughter, Adeline and, with his partner Olivier Toussaint, were searching for a talented pianist to play it. Richard was shown the piano score, but rather than play it immediately, took it home to perfect his performance and auditioned the following day. ‘Ballade Pour Adeline’ earned great acclaim firstly in France, Germany, Spain and by 1979, worldwide. The track has since sold an astonishing 22 millions copies in 38 countries.
Dubbed ‘The Prince of Romance’ by Nancy Reagan, Richard Clayderman enjoys a career that has spanned six decades. In that time he has sold over 90 million albums worldwide and recorded over 1,400 titles in his trademark romantic style, a broad repertoire that encompasses original compositions as well as classical and pop standards that are enjoyed the world over.
【專輯曲目】:
01. Du sollst der Kaiser meiner Seele sein (Mon amour est a toi)
02. Im Prater blüh'n wieder die Bäume
03. Wenn die kleinen Veilchen blühen
04. Verliebte muß man gar nicht erst in Stimmung bringen
05. Himmelblaue Träume
06. Salome (Romeo)
07. Frag nicht, warum ich gehe (C'est mon secret)
08. Ungeküsst soll man nicht schlafen gehn
09. Wien wird bei Nacht erst schön
10. Auch du wirst mich einmal bertrugen
11. Behalt mich Lieb Cherie
12. Komm in den Park (von "Sans Souci")
13. Die ganze Welt ist himmelblau (Auberge du cheval blanc)
14. Horch, was kommt von draußen rein (with The Schoneberger Sangerknaben)
15. Muss i denn, muss i denn (with The Schoneberger Sangerknaben)
16. Rose Marie (with The Schoneberger Sangerknaben)
17. Wenn alle Brünnlein fliesen (with The Schoneberger Sangerknaben)
18. In einem kühlen Grunde (with The Schoneberger Sangerknaben)
19. Ach wie ist's möglich dann (with The Schoneberger Sangerknaben)
20. Medley: Guten Abend gut' Nacht / Du, du liegst mir im Herzen / Es waren zwei Königskinder (with The Schoneberger Sangerknaben)
21. Jäger aus Kurpfalz (with The Schoneberger Sangerknaben)
22. Nun ade du mein lieb Heimatland
23. Medley: Kommt ein Vogel geflogen / Ännchen von Tharau
24. Medley: Kein schöner Land / Sah ein Roslein stehn (with The Schoneberger Sangerknaben)
[yt]7jnJhC1WceY[/yt]
【載點連結】: 2025-01-03 Richard Ein.txt(226 Bytes, 下載次數: 81, 售價: 1 個碎鑽)